vyro mastymas

Tikiu, kad mūsų veiksmai nulemia tai, kokie mes esame. Mano nuomone, disciplinuotai imdamasis veiksmų pasieksi daug daugiau, nei užsiimdamas proto masturbacija – įsitikinimų kartojimais ar įvairiais motyvacijos kėlimo būdais. Tavo mąstymas ir įsitikinimai yra be galo svarbūs, nes jie nurodo koks žmogus tu esi ir kaip elgiesi. Ir nors manau, kad atliekami veiksmai daug greičiau keičia mąstymą, tačiau nežinant kokių įsitikinimų ir mąstymo siekti, gali būti sunku išsirinkti teisingą kelią, todėl ketinu pateikti kelis teisingo mąstymo pavyzdžius, kurie padės tapti geresniu vyru ir žmogumi.

Mano manymu, norint turėti teigiamą mąstymą, iš pradžių reikia atsikratyti neigiamo mąstymo įpročių. Visi saviugdos mokytojai kemša savo pasekėjams į galvas, kad reikia nuolatos stengtis mąstyti teigiamai, pozityviai. Tačiau neigiamų minčių pašalinimas yra daug naudingesnis, nei dirbtinų teigiamų minčių kalimas sau į galvą. Taip yra dėl to, nes žmonėms iš prigimties labiau patinka negatyvumas (pastebėk, kad per žinias daugiausiai rodo kas blogo nutiko – taip yra dėl to, kad žiūrovai geriau pasijaustų – jei rodytų vien tik tai kas gero nutiko, niekas nežiūrėtų). Dėl tokios savo prigimties, žmonių neigiamos mintys yra daug stipresnės už teigiamas.

Kiekvienas žmogus turi įgimtą teigiamą mąstymą, tačiau išorinio pasaulio įtaka ją visiškai užgožė įdiegdama daug įvairių neigiamo mąstymo įpročių. Žemiau pateikiu mąstymo įpročių sąrašą, kuriuos turėtum pakeisti, norėdamas pagerinti savo gyvenimą.

1. Aukos mąstymas

Ką turi bendro tie, kurie viskuo skundžiasi? Tie, kurie nieko nepasiekia? Visi storuliai, feministės, teroristai ir kiti panašūs veikėjai? Atsakymas – jie laiko save aukomis ir išreiškia savo aukos mentalitetą pykdami, liūdėdami ar kenkdami kitiems.

Laikyti save auka, yra vienas blogiausių dalykų, kurį gali sau padaryti. Savęs laikymas auka, iššaukia ir daugiau neigiamų mąstymo įpročių, kuriuos vėliau išvardinsiu. Jei laikai save auka, kuo greičiau atsitokėk, kol tai tavęs visai neužvaldė. Tu esi vyras ir turi suprasti, kad negali savęs gailėti – tu esi toks koks esi ir turi tai, ką turi, dėl savo priimtų sprendimų, niekas nekaltas dėl tavo problemų – išspręsk jas arba susitaikyk jei nieko negali pakeisti, tačiau nevaidink aukos.

2. Tikiesi teisybės

Pasaulis nėra sąžiningas, susitaikyk su tuo. Tai bjaurus pasaulis, kuriame būdamas maloniu ir geru žmogumi, daug nepasieksi, o skundimasis tokia neteisinga pasaulio tvarka, nieko nepakeis. Todėl visuomet stenkis būti geriausiu ir išpešti didžiausią naudą esamoje situacijoje, vietoje to, kad skųstumeisi.

3. Retoriniai “Kodėl?”

Kodėl aš nepatinku merginoms? Kodėl žmonės taip negražiai su manim elgiasi? Kodėl turiu dirbti tokį šūdiną darbą? Kodėl mano gyvenimas toks nevykęs? Kodėl aš toks apgailėtinas? Kodėl aš? Kodėl? Kodėl? Tokie retoriniai klausimai yra tik bejėgiškumo išraiška, kuri tau yra visiškai nenaudinga.

Vietoje to, kad klaustum savęs Kodėl, klausk savęs Kaip: Kaip gali išspręsti esamą situaciją? Kaip pasielgti, kad pasiektum geriausią įmanomą rezultatą?

4. Gailėjimasis, kad kažką blogai padarei ar visai nepadarei

Ką padarei, tą padarei. Pasimokyk iš savo klaidos ir judėk toliau. Kuo ilgiau laikysiesi įsikibęs savo praeities klaidų, tuo sunkiau bus judėti pirmyn. Jei prigausi save gailintis dėl ko nors, susikoncentruok ties dabartimi – pagalvok ką dabar gali padaryti, kad vėliau netektų gailėtis.

5. Savęs plakimas

Tai dažniausiai skamba tokia forma “Aš toks [tingus, kvailas, silpnas, nevykęs ir pan.]”. Niekada ant savęs neklijuok neigiamų etikečių. Net kai paaiškėja, kad tokios etiketės sako tiesą, neplak savęs. Vietoje to, daryk viską, kad pakeistum padėtį.

6. Pavydas ir lyginimasis su kitais

Pavydas yra moteriškas bruožas. Nustok pavydėti ir lyginti save su kitais, daugiau pasiekusiais vyrais, tai tik privers tave jaustis nepilnaverčiu. Nėra prasmės taip savęs žeminti.

Geriau pasimokyk iš daugiau pasiekusių vyrų, tačiau nelygink jų su savimi. Jei nori save su kuo nors lyginti, lygink su savimi – su tokiu, koks buvai prieš metus ar penkis ir žiūrėk kiek patobulėjai per tą laiką.

7. Skundimasis, pasiteisinimai ir kitų kaltinimas

Tai pagrindiniai aukos mąstymo bruožai. Vietoje to, kad prisiimtų atsakomybę, jie mieliau saugo savo lengvai pažeidžiamą ego, kaltindami kitus žmones ar aplinkybes, dėl savo nesėkmių. Niekados nesiskųsk, neieškok pasiteisinimų ir nekaltink kitų dėl savo problemų. Vietoje to, daryk viską ką gali, kad pasiektum savo tikslą.

8. Tikėjimas sėkme

Sėkmė neegzistuoja. Apie tai net nereikia kalbėti. Žiūrėk tokiu kampu: arba tu kontroliuoji situaciją arba ne. Todėl kam šnekėti apie tokį dalyką, kurio negali kontroliuoti? Geriau sutelk savo dėmesį ir energiją į tai, ką gali kontroliuoti, o ne pasikliauti tokiais dalykais, kurie yra paremti tikimybių teorija.

Vienas didžiausių įžeidimų, koks tik gali būti pasakytas daug pasiekusiam vyrui, yra tai, kad jam labai “pasisekė”. Tai sakydamas tu parodai, kad jo disciplina, kančios ir sunkus darbas yra nieko verti – lyg jis viską būtų pasiekęs atsitiktinumo dėka.

9. Viltis ir tikėjimasis

Liaudės išmintis sako tiesą “Viltis durnių motina”. Kaip ir sėkmė, viltis ir tikėjimasis rodo, kad tu neturi jokios galios pakeisti padėties. Nėra prasmės kažko tikėtis – arba imkis veiksmų, arba užmiršk ir net negalvok apie tai.

10. Įsitikinimas, kad kažko nusipelnei, nors nieko nepasiekei

Pasaulis tau nieko neskolingas. Niekas neprivalo tavęs gerbti, o tavo jausmai nieko nereiškia. Tik merginos ir maži vaikai tikisi ypatingų, palengvintų sąlygų. Tačiau tu esi vyras, todėl turi užsitarnauti pagarbą ir kovoti dėl norimo gyvenimo.

11. Pasitikėjimas savimi

Pasitikėjimą savimi įgausi tik imdamasis veiksmų ir mokydamasis iš savo klaidų. Atrodo juokinga, kai visi daro priešingai ir norėdami tapti pasitikinčiais savimi, apkrauna savo galvas informacijos kalnais, kol galiausiai ryžtasi žengti žingsnį. Nustok viską analizuoti ir tiesiog padaryk tai.


Apibendrinant, prisiimk visą atsakomybę už savo dabartinę ir būsimą gyvenimo situaciją. Nieko nėra labiau už tai išlaisvinančio, bet tuo pačiu ir gąsdinančio.

Neigiamų mąstymo įpročių pašalinimas

Visų pirmą, tu turi pastebėti savo neigiamus mąstymo įpročius. Kadangi tu elgiesi ir mąstai taip, kaip tau įprasta tai daryti, todėl jie visuomet pasirodo automatiškai, tau net negalvojant apie tai. Tačiau dažniau analizuojant tai, kas įtakoja tavo veiksmus, galima nesunkiai identifikuoti savo mąstymo spragas.  

Tikiuosi šis straipsnis bent kažkiek padėjo atpažinti savo neigiamus mąstymo įpročius.

Kai galiausiai pradėsi juos pastebėti, tereikės jas pakeisti į naudingesnes mintis. Taip pat, sutelk dėmesį į tai, ką gali kontroliuoti ir kaip pagerinti savo esamą gyvenimo situaciją.

Norint perrašyti įsisenėjusį mąstymą reikia laiko, tačiau tai padaryti nėra sunku, jei tuo užsiimsi nuolatos, o įdėtas darbas galiausiai suteiks gyvenimą, apie kurį seniai svajojai.

Panašūs straipsniai, kurie tau gali būti naudingi:

Free WordPress Themes, Free Android Games